Kampanje: 20% rabatt til nye kunder

Alt du trenger for hjemmetrening på ett sted. Klikk for å se vårt utvalg av treningsutstyr.

Alt du trenger for hjemmetrening på ett sted. Klikk for å se vårt utvalg av treningsutstyr.

Alt du trenger for hjemmetrening på ett sted. Klikk for å se vårt utvalg av treningsutstyr.

20. oktober 2023

Google annonsering – Hva er det og hvorfor er det viktig?

Vi i Nez.no har bred erfaring med Google annonsering og vet hva som skal til for å skape en vekst for din bedrift. Google annonsering er et kraftfullt verktøy som alle bedrifter bør benytte seg av for å drive relevant trafikk til sine nettsider. Grunnen er enkel – majoriteten av forbrukerne i dag bruker Google for å søke etter varer og tjenester. Ved å annonsering på Google, kan du sørge for at din bedrift blir sett av potensielle kunder når de aktivt leter etter det produktet eller tjenesten du tilbyr.
Alt du trenger for hjemmetrening på ett sted. Klikk for å se vårt utvalg av treningsutstyr.

Hvordan fungerer Google annonsering?

Google annonsering, også kjent som Google Ads, fungerer på en betale per klikk-modell. Det vil si at du betaler hver gang en bruker klikker på annonsen din. Når du setter opp en annonsekampanje, bestemmer du et bud for hvert klikk. Når en bruker søker på Google, konkurrerer annonsen din mot andre annonser for å bli vist. Google velger hvilke annonser som vises ut ifra en rekke faktorer, blant annet kvalitetsscore og bud.

Hjelpende tiltak for effektiv Google annonsering

1. Velg riktige nøkkelord:

Nøkkelord er hjørnesteinen i Google annonsering. Det er viktig at annonsene dine er relevant til søket til en bruker, noe som krever nøyaktige og relevante nøkkelord.Eksempel: Hvis du annonserer for en butikk som selger treningsutstyr, kan passende nøkkelord være treningsutstyr, kjøp treningsutstyr online, hjemmetrening utstyr, osv.

2. Skriv engasjerende annonsetekster:

En god annonsetekst kan være forskjellen mellom en klikk og ignorering. Engasjerende og relevant annonsetekst vil tiltrekke flere klikk og øke konverteringsraten.Eksempel: La oss bruke det samme eksempelet som over, en passende annonsetekst kan være:

3. Bruk negativt nøkkelord:

Negativt nøkkelord er de ordene du ikke vil at annonsene dine skal vises for. Dette kan hjelpe deg å sikre at din annonsen kun vises for relevante søk.Eksempel: Hvis du ønsker å unngå søk fra personer som leter etter gratis treningsutstyr, kan du sette gratis som et negativt nøkkelord.

4. Tilpass annonser etter enheter:

Google annonsering gir deg muligheten til å tilpasse annonsene etter hvilken type enhet brukeren benytter. Dette kan være særlig nyttig hvis du tilbyr et produkt eller tjeneste som er mer relevant for mobilbrukere eller nettbrettbrukere.Eksempel: Hvis du har en mobilapp for treningsprogrammer, kan du lage en annonse som er spesifikt rettet mot brukere som søker på mobile enheter.

Enkel og lønnsom Google annonsering med Nez.no

På Nez.no, tror vi på enkelhet og lønnsomhet. Vår kompetanse og erfaring innen Google annonsering gjør at vi kan gi deg den beste muligheten for suksess med dine annonsekampanjer. Fra å velge de mest lønnsomme nøkkelordene, til å skape høy-konverterende annonser, er vi her for å hjelpe deg hvert skritt på veien.
Innholdsfortegnelse